Orättvisors definition!

Ja men om man nu tänker efter, eller ja ser till mig själv helt enkelt. Jag som hästägare utgår och försöker göra det bästa för min häst. Ser till att han har det bra, byter täcken ofta för att motverka skav, kollar väder och vind så han inte blir för varm och rider sunt! 

Varför? Jo jag vill ha en hållbar häst hela livet. Jag gör inget överdrivet utan mer sunt förnuft. Vill att han skall va stark och kry så han får många timmar ute och gärna i lite ojämna hagar.

Vart kommer då orättvisan in? Jo det känns som så att dem som "inte bryr sig" eller snarare saknar kunskap har flyt. Inga skador inget händer. Höstar springer lösa högt p lågt ute på vältrafikerade vägar, hästarna går ingen mat eller rida helt fel. 

Nej men deras hästar visar aldrig några som helst symptom på hälta eller annat. Nej det är inte så att jag önskar andra olycka, inte alla. Jag önskar mig själv bara ingen olycka trots att jag efter konstens alla regler försöker att förebygga och förhindra skador.

Hur kommer det sig? Orättvisor när man kan, eller ja har känslan att man kan förhindra något men ändå så verkar det som om det inte vill sig. 

Nej detta va kanske intw ett så peppande inlägg men en tanke som gnagt mig. 

Knas njuter med en vetekudden, säljer sådana här med om folk är intereserade.  499kr 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback