Den ständiga turen

Står i köket och tillagar en av mina favoriter, en hummersoppa! Karln min är och duschar och nyårskönslan kryper på en där man står. Jag har fortfarande mycket att göra innan min fina gäst ska komma men känner att det allt kommer att lösa sig ändå.

Så ringer telefonen, det är Agneta. Spontana tanken blir att typiskt, vad har jag nu glömt! Mamma och ja var där i morse och fick lite bråttom på slutet. Tyvärr är det värre, knas beter sig konstigt och hon befarar kolik...

Detta blev ju bra. Patrick får i uppgift att fixa klart fonden som bara ska koka i ca 1 timma och så ringer jag även min kvällsdejt och berättar vad som står på schemat. Hon har häst så närmare förklaring behövs inte från mitt håll.

När jag möter knas så står han ganska nöjd och tittar på oss tre i stallet. Vi observerar han en stund och han slänger med huvudet imellanåt. Och så tar han en tugga hö, tuggar två tre gånger och fryser till is! Slänger med huvudet och stelnar till igen, blicken försvinner och han är inte kontaktbar! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback