Tiden passerar

Den 26 september 2004 fick jag för första gången träffa patrick. Det va ingen romantisk dejt, eller ja dejt å dejt. Orsaken att jag träffade en främling från nätet (Lunarstorm) va väldigt enkel. 

Jag hade bråkat med min bästis och va sur. Så var det med det. 

Patrick hämtade upp mig i deras Saab tror jag det va och vi åkte till stenungsunds ishall där han skulle döma hockey. Nej det va sådär skoj att titta på. Det roligaste va helt klart när det va periodpaus och jag fick smita ner till omklädningsrummet och prata med han. 

Sedan den dagen så umgicks vi mer eller mindre varje dag efter skolan, i skolan, på skolan, helt enkelt hela tiden. 

Min kompis som jag bråkat med följde självklart med på allt. Vi va fyra stycken som gjorde allt tillsammans.

Sedan kom julen och jag blev medbjuden på alla släktträffar. Jag minns att den där träffen den 28 december så hade jaglockat håret länge för att bli extra fin. 

Kvällen blev lyckad men för att ta få lite egen tid så tog vi en lång promenad i rönnäng i fullmånens sken. Men efter en stund började snön att falla vilket gjorde det hela mer mysigt men mitt hår blev helt förstört.

Men så där, på farmors uppfart blev vi som många trott innan ett par, officiellt. Farmor blev även den första som fick veta då vi gick in till henne efter det. 

Sedan den kvällen den 28 december 2004 så har det vart vi, det har vart allt annat än en dans på rosenblad men vi har klarat det. Jag hoppas att få ytterligare hundra år med min kar vid min sida! 

Mina bästa vän, min prins, mitt allt! 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback