Mardrömsenario...

Tror att det är varje hästägares mardröm att vakna upp till ett telefonsamtal/sms där de framgår att ens älskade vän är halt. Just detta uppvaknandet fick jag i söndags morse. Det var bara snällt att sätta på sig kläder och fräsa iväg till stallet.

Möttes där av en mycket halt häst men pigg förövrigt. Stod och klämde och kände i massor och spolade även benet i 20 min. Därefter ringde jag veterinären (som jag troligtvis väckte). Hon tyckte det lät som hovböld och senan i värsta fall. 

Våtvarmt omslag och boxvila. Knas är lugn i boxen som tur är men väldigt rastlös tyvärr, så han roar sig på bästa sätt men det är inte alltid sådär superuppskattat av alla då de kan innebära pill med hår, pill med kläder, pill med grep, pill med skottkärra, ja pil med allt! 

Hovslagaren kom ut i morse och vi hittade en miniminiliten sak som kunde vart våran böld så vi behandlade den stod på box idag och jag upplevde han ikväll att han var mindre halt. I morgon så blir det rastade så får vi se hur detta urartar. 

Jag hoppas prinshästen blir frisk fort och får  nya dojor så kan vi fortsätta därvid var! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback