Träning för Emma Ahlberg

Lördag
Började att berätta lite kort om oss inget märkvärdigt och efter att ja skrittat fram så körde vi på. Knas har inte den bästa kondisen för ett hårt 45 min pass men det är bara att köra på.

Han gick och spände sig lite så vi satte mycket fokus på att få han att titta in och flytta ut för innerskänkeln. Det gick lite sådär för mig men så småningom om fick ja lite mer kläm på det. Vi jobbade även mycket på spåret med att börja få han till en öppna och bara ställa in i början. Allt för att få loss han och få han mindre tittig och mer avslappnad.

Fortsatte med samma övning och la till två små volter på långsidorna samt att jag skulle styra runt han med benen och inte tygeln.

Samma arbete fortsatte vi med i galoppen. Jag skulle flytta ut han med innerbenet och få han att ställa in mer med näsan. Hela tiden tänka öppnande och få han innåt.

Han blev väldigt trött, även jag. Så vi orkade inte riktigt hålla igång galoppen och mot slutet så tappade även jag balansen några gånger så kände mig elak mot stackar knas som kämpade på flitigt!

Att tänka på
* oavsett linje så kan jag alltid ställa han inåt för att få han mer avslappnad
* ta upp innerhanden i högervarvet för att få mer böjning
* fastna inte med högerarmen i en statisk fas
* vänd med ytterskänkeln
* frisk tempo i traven så hinner han inte hitta på dumheter
* arbeta på samma sätt i galoppen
* slappna av mer i bena
* ställ inåt, inåt och inåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback