Träning för Emma Ahlberg

söndag
frågadeom Emma ville skutta upp på min åsna och Edet ville hon. Jag ville veta om de vardag som gjorde fel eller knas som inte fatta ljust delen att böja sig för inner skänkel ordentligt Eller om ja va för svag/mesig med mina ben.
 
Vi fick svar ganska snabbt att det var knas som inte ville acceptera/ge insidan. Emma körde på bra och bestämt vilket resulterade i en ordentligt arg och irriterad häst sovisslade vad han tyckte om den som satt där uppe. Emma gav sig inte och körde på till att knas accepterade henne och vad hon lille göra. 
 
Dem arbetade väldigt mycket med att flytta ut i högervarvet och ge insidan. fokus låg mest på traven men även mycket arbete i galopp. Hela tiden samma sak flytta ut han för inner och böj inåt. Att få han till att acceptera att han ska böja sig.
 
knas blev rejält svettig på dem 20 min som dem kämpade på och sedan fick jag hoppa upp en mycket arg powni. Knas skötte sig faktiskt väldigt bra när jag red och det var en helt annan känsla att sitta på han efter Emma. Önskat så att jag får den känslan på torsdag! Vi fortsatte jobba med ställningen och att han skulle acceptera att jag tog innersidan och att varvbyterna blev jämna och fina.
 
 
Att tänka på
* flytta ut för inner skänkel, främst i högervar. Han SKA flytta.
* våga säga till om han dummar sig/ inte lyssnar
* inte låsa mig i händerna utan hela tiden röra dem lite elektriskt.
* blir han spänd så ska ja fortsätta ställa inåt och röra innerhanden samt flytta ut.
* gå aldrig ut i krig utan vapen
* korta min tygel mera, och lite till
* fram, fram, fram
 

Kommentarer
JennyM säger:

Haha "ge dig aldrig ut i krig utan vapen" haha skitkul ;) kul att fu kom idag :)

2013-05-07 | 18:46:53
Bloggadress: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback