Ny kategori + tävlingsutv.

Ja som några sett har det kommnyttan ny kategori. Tanken bakom den är att lägga in tävlingsplanerna samt utvärderingar och vad jag kan göra bättre.
 
1 maj Brämhults RS
LC:1 
Framridningen
Debut för knas på tävling. Va lagom mycket folk så han hissade inte upp sig, vi båda var lite småspända över lag och jag hade inte förberett mig tillräckligt bra för att få en bra framridning så den var pannkaka rent ridmässigt. Han gjorde däremot en klockren fattning i högergalopp som jag hoppades få med mig till banan. 
 
Banan
Jag visste redan från start att jag var tvungen att gasa mer än vad jag gjorde och vågade. Min sits kändes sämst och jag skumpade runt som bara den så det blev även en av anledningarna till att jag inte vågade gasa. 
 
Frösta snett igen blev allt annat än rakt, han drog sig åt vänster så jag valde att medvetet rida fel för att försöka ge han en skans att rätta till det. Blev lite bättre men inte bra. Våra volter var helt okej och även så galoppen. Det vi helt klart fick massa minus på är dem arga spåren och serpentinerna var för kantiga.
 
lyckdes skrapa ihop en 8 på den fria skritten vilket kändes kanon! Vet att hade jag tagit ihop mina händer och drivit lite så hade den blivit bättre! Sämst var helt klar dem raka spåren som fick hela 4-5 poäng! Haha. Men för att aldrig ha ridit programmeHercules även inte ridit på en vecka så tycker jag att 58,5% är ett helt okej resultat! 
 
Att förbättra
* bättre på de raka spåren
* få till bättre serpentiner
* planera mina avsaktningar bättre och tidigare
* vara noggrannare med mina vägar
* luta mig tillbaka lite mer för att hitta en bättre balans
* få fram han!
* bli stadigare i handen
 

Kommentarer
Pillan säger:

Men hallå, det är ju jättebra!! Duktiga ni är :) Jag och Calle harvar omkring i LB;1 programmet på max 54% ;) Men kul har vi i alla fall, hehe.. Inga bilder från tävlingen? Kram

2013-05-04 | 15:39:04
Bloggadress: http://pillllans.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback