Dagens Träning

Fredag
Miss i planeringen idag men kände för att rida bommar idag och så fick det bli!
 
Kans var lite stel i båda varven idag vilket inte är så konstigt. La faktist lite mer fokus på vänstervarvet som annars är lättas men han flöt in lite så försökte putta ut han istället. Jobbade mycket med serpentiner och lång låg form.
 
Travade sedan över 4 stycken kavaletti bommar och det gick förvånansvärt bra! Knas tyckte det var helt okej även om han någon gång emellanåt snubbla till lite men han löste ändå sina benproblem.
 
Jag hade istället lite problem med att hitta egenbalansen då nya sadeln inte ger mig riktigt samma stöd som förra... Detta är självklart inget som gillas från min sida. Den ligger dock väldigt bra på honom men vi får se, jag kanske bara behöver öva lite.
 
Tog sedan och galoppade lite i båda varven och herrn kändes fin. Hade lagt ut en singel bom på marken som jag kunde ta i just galoppen och vissa gånger så hoppa han och vissa galoppa han bara. Han gjorde inget större sjå av det och även om vi ibland tabba balancen båda två så redde de ut sig bra.
 
Blev inte alls sugen på att hoppa SMÅ hinder nu!

Kommentarer
JennyM säger:

Ja vi får väl se man dom är hemskt fina iallafall :) Hoppas dom blir klara hyffsat snabbt, har dock svårt att bestämma mig haha. Han flyttar en bit från där jag står nu bara.. inte så långt ifrån faktiskt :)

Jag antog att du inte hittade någon ersättare? Hörde aldrig något mer :/

2013-06-01 | 02:09:40
Bloggadress: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback