Borås Ridhus

8 Maj Borås Ridhus
LC:1
 
Framridningen
Trodde knas skulle gå i taket idag med 15 hästar på framridningen och då var maxantalet 10! De fanns inte direkt gott om plats om man säger så. Började bra när Överdommaren kom och sa till mig, jag hade missat det där med hjälptyglar. Hon va snäll nog att bara säga till och ge mig lite tips. Jag hade bara skrittat ett varv på hallånga tyglar så.
 
Hade en plan med min framridning och tyckte allt att jag höll i den hyfsat bra. Det var många skrittpauser då dem var lite sena så samanlagt red vi nog fram i 50 min. TRavade runt mycket i lång och låg form och försökte få till den där innerskänkeln okej. Märkte dock av att han låste sig lite åt vänster men det var ingen idee att börja bråka med detta idag. Får ta det hemma.
 
Satt inte ner allt för mycket heller och tog bara lite galopp. Som sakt knas skötte sig superbra trots massvis med hästar överallt och ösregn!
 
Banan
Man skulle promenera in genom en lite väl smal passage men de gick, blommor och massa spännande saker fanns runtomkring dock inget knashästen brydde sig om. Vi fick en mycket bättre linje än sist på alla rakspår vilket var bra. Jag spände till mig lite för mycket på en linje vilke i sin tur självklart ledde till att knas spände sig, tappa rygg och form. Men vi fick sansat oss lite och kom tillbaka.
 
Volterna och serpentinerna blev bättre denna gången jag tänkte mer på mina övergångar vilket även märktes.
 
Första galoppfattningen blev snabb men okej, han for iväg för mig och blir lite stark men fick till en bra volt men hastig. I andra galoppen så självklart sköt han iväg och fattade fel. Funderade lite på att rida fel för att få bättre poäng men jag valde att sakta av och fatta om. Funderar dock på att försöka bestämma mig nästa gång att om jag gör ett dålig mooment så ska jag rida fel. Tror faktist jag kan "vinna" lite mer poäng på det.
 
Att förbättra
* bättre på de raka spåren, kan fortfarande bli rakare
* få till bättre serpentiner, vill ha ett mer flyt
* planera avsaktnigen från galopp bättre
* vara noggrannare med mina vägar
* luta mig tillbaka lite mer för att hitta en bättre balans
* få fram han!
* bli stadigare i handen, ta upp handen lite och försöka lägga ner han lite lägre.
* Titta UPP!
 
 
 

Kommentarer
Linnéa säger:

Fina ni!

2013-05-11 | 13:18:24
Bloggadress: http://lwsliife.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback