Dagens planer

Söndag
Denna veckan har gått allt annat än enligt planerna som gjordes om tre gånger!

Hursom åsnehästen packades in i lådan utan problem, jag och Nathalie styrde kosen mot Borås ridhus när vi packade ut våra fyrbenta sprattelpojkar och fixade i ordning dem. Knas skötte sig och var lugn och fin på platsen kunde tillockmed tränas utanför transporten ( hade linor runt halsen och grimman)

Vi gick sedan ner till nya ridhuset och promenerade runt lite. Inga konstigheter alls. Knas skötte sig bra och avslappnat, lite väl avslappnat då ja fick dra i gång han för att han skulle jobba. Vi övade därför mycket på övergångar skritt-trav samt att bibehålla formen bär vi bröt av. Gick helt okej vi har lite fibblor kvar och i land tar han för lång tid på sig och jag blir då felplacerad.

Bör ja skulle skritta av han så gick jag bort till nya där Nathalie var samt många fler hästar och han va lugn och fin faktiskt det var bara läktarsidan som var enormt farlig!!! Vi gjorde många halter där och helt plötsligt så va min Powni lös! Varför? Jo grimskaftets hake gick av!!! Men ingen fara skede då han fångades in utan problem men fick en kommentar som va sådär genomtänkt av en "dama" - du kan ju inte skäppa han lös i ridhuset! Suck blir så trött de va ju inte riiiiktigt så ja heller hade tänkt att göra!

Efter denna lilla fadäsen så försvann många hästar från ridhuset, inget mig emot haha! Vi fortsatte dock med att öva mot läktaren där nathalies pappa hjälpte till att föra oväsen och ge godis. Du ja hyfsat bra mot slutet. Ska definitivt åka dit och bara gå vid läktaren med han för att vänja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback