Lilla Edet 18 Juli

18 Juli Lilla Edet
LB:1
 
 
Framridning
Idag gick det bättre, hade en kortare framridning och nöte lite mer galopp idag. Försökte mig på mer fattningar, vissa bra andra mindre bra. Avslutade som alltid på topp i hopp om att han ska vilja göra sin pilot till lags även på banan. Inga större invändningar utan tyckte det flöt på bra
 
Banan
Hottade upp mitt tempo lite och det gick bättre. Fick bra serpentiner vilket jag är nöjd över och tycker att vägarna böjar bli bättre. Får inte riktigt till den ökade traven nedsuttet då jag inte får fram han ordentligt, eller ja inte överhuvudtaget. Blir till att träna på detta hemma och även övergångarna.
 
Första galoppfattningen gick bra den var helt okej om den nu bara hade varit i rätt galopp. Böt av och fattade ny inne på volten. Blev endel poängfel där men ja det var en okej fattning som sakt. Ökningen blev även den bra och de där har knas hel klart förstått. Andra fattningen var även den bättre och hela 6.5 på den. Inget att skryta om men från att gått från 3-4 på bara några gånger så tycker jag det är helt okej.
 
Detta må vara knas 6:e start men det är bara hans 3 tävling så är otoligt stolt över det lilla åbäket!
  
Att förbättra
* Hotta upp tempot
* släpp lite på yttertygeln
* Träna på övergångar
* Träna på ökningar
* Ledande tygeltag UTÅT!
* Få en mer stillsam hand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback