Dagens Träning

Onsdag
Dagens mål var helt enkelt att vi skulle trava lite ute. Han va lite småspänd när vi började traska iväg och han spärtte till några gånger men försökte få han att hela tiden koncentrera sig på mig och det jag bad honom av. Sedan kom de då även en köttätande McDonaldpåse bakom oss och då var vi självkart tvugna att göra en 180 graders spretdans! Suck...
 
Kom till Grusvägen som vi planerade lite trav på, blev görbra första gången så låg han på lite för mycket för mig men andra gången så gick det bättre. sälsskapet var fina lilla Björk så de va lite svårt för knas att ha samma tempo men vi fick helt enkelt anpassa oss. Han fick till några riktigt fina travsteg med gung i men de orkade han inte riktigt hålla mer än tre steg men de va skoj att få sitta med där.
 
Sista traven skulle vara lite i en uppförsbacke och då blev de lite fin och lätt galopp! Wiii våran första galopp ute inte mycket men han va bra under sig och lugn så STORT plus i kanten till vackraste underbaraste finaste kanshästen!
 
Jo juste vi har även bytt till ett "vuxenträns"  nu så remonten ligger på hyllan och idag fick han inviga Bennys tilltänkta tävlingsträns schokemöhler paris. Han kändes helt okej på det så vi fortsätter nog med detta!

Kommentarer
JennyM säger:

Ja alltså jösses vad kul om detta blir av! Tror ingen kommer ångra sig alltså för människan är så extremt duktig!
Jag vill också helst rida båda dagarna så.. Bra med lite intensiva dagar sådär :)
Ska kika med Borås ridhus om man skulle kunna få vara där, nackdelen är ju tävlingarna men man får försöka tima in det på något bra sätt. Mindre tävlingar använder dom ju sällan alla ridhus ändå kanske.. Sedan har dom stor utebana ;)

45 min vill hon ha och 450kr, så jag är väldigt nöjd haha.. 900 för hela helgen då :) Ska kika om kanske Borås kan fixa så man kan låna boxarna eller så över natten med om man typ tävlar för dom eller något.. Jag ska se vad jag kan göra, dom behöver folk som hittar på lite grejer så jag ställer upp ;)
Hon är helt klart den bästa jag någonsin ridit för så det hade varit så sjukt häftigt!
Förövrigt så är MSVA STG iga problem för henne att träna heller, men över det sa hon att även om hon tränat mycket sådanna hästar så vill hon känna att allt är perfekt eller så, så över det är värre. Men som sagt, vet du någon så får du gärna ge min mailadress så kan jag berätta mer :) [email protected]

2013-01-31 | 00:25:56
Bloggadress: http://jmdressyr.se
Ponnydressyr säger:

Superfin design! :)

Kram Ponnydressyr

2013-01-31 | 10:01:08
Bloggadress: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback