Dagens pass

Fredag Idag hade jag "hjälp" av min super choach Jennie! Hon är inte ridlärare eller liknande utan utbildar sig till någon form av choach och jag är hennes försökskanin. Vi började passet med att sätta upp lite småmål och och jobade oss upp på listan. Knas kände super mjuk och fin, lite tjaffsig men de gav sig snabbt och jag kunde rida på. Vi fick en liten dust vid grinden där det var superfarligt så vi fortsatte att tragla runt lite just där och han gav sig fort. Satt ner lite emellanåt och en gång så smögrullade han in i en perfekt galopp men eftersom jag inte bad om det så bröt jag av. Vi jobabde mycket med formen och bärigheten och påskutet bakifrån. Allt gick super tills han blev trött... De märkst så sjukt tydligt då han försöker komma undan för heeeelt plötsligt så vet han inte hur man tar vänsterskänkeln när man travar på volt och vet inte hur man svänger... Bogen åker ut och vi låser oss. Försökte lösa det på lite olika sätt resultatet blev aldrig bra men bättre. Lillen kom sedan på den briljanta iden att börja försöka befästa flyttandet för skänkeln i en påbörjan till en framdelsvändning. Gissa om både jag och lillen blev förvånade när ja la till benet och han flyttar helt korekt! Blev massa beröm och vi gjorde några gånger till samt försökte påbörja en skänkelvikning där han med skötte sig som en kung!
uppförsbacke?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback