Träning för Maria Hagström

Onsdag
Det var hoppning tillsammans med Agneta och Maria. Maria stod självkart på banan och instruerade oss hoppetossor. Blev inga avancerade ögningar men bra att avdramaticera det hela för knas.
 
Började att trava fram på en vanlig bom. Syftet var att han skulle trava på och fortsätta arbeta lika dant som han gjorde innan bomen. Efter några om och men så kunde vi trava över den. Höjde upp den lite och körde på samma här. Jag vill gärna "hjälpa "honom och tappar han då helt i handen vilket i sin tur leder till att jag inte kan bibehålla riktigt arbetet efter volten.
 
Andra övningen var lite samma tänk fast i galopp och tre bommar med mittenbommen upphöjd. Här hade knas lite svårt i högervarvet då han inte är så bärig och de gick väldigt fort över och så kom vi väldigt nära inpå staketet så det vara bara att börja parera och börja arbeta. fick samla han så mcket jag kunde och det gick faktist bra. Vänstervarvet så får jag hålla han på yttertygeln rätt mycket och gärna lyfta den lite för att rama in han på ett bättre sätt.
 
När detta kändes bra så började vi hoppa lite lätt. I mitten hade vi ett vanligt litet staket som stod längsmed så vi hoppade i en liten åtta. Agneta hade lie mer trixande där än vad jag hade och vi alla brel väldigt förvånade. Jag var helt hundra på att knas inte skulle förstå det där med att byta galopp och att byta varv utan att han skulle vilja fortsätta hoppa på volt. Men vi hoppa några gånger och det var inga problem för han alls! Happy!!!!
 
Gjorde sedan en liten bana där vi fick både hoppa på volt och även få möjligheten till att fort efter ett hinder samla ihopp för att kunna rida an till nästa. Var mycket nöjd över knas prestationer för dagen! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback