Dagens träning

Fredag
Började att lingera lite lätt men tror nog att detta moment snart kan börjas att hoppa över om man inte visar tendenser till att vara sugen på att sprattla.

Använde mig åt en löst åtsittande graman idag som skulle förhindra ett av hanns nya påhitt. Dvs köra upp huvudet med näsan som högsta punkt och sedan dra gärnet. Visst är de kul att galoppa men gärna med lite kontroll och inte i 190 knyck!

Hursomhelst satt den löst och fanns bara där bär han själv valde att höja upp huvudet i oönskad form.

Gjorde extremt mycket volter åt alla håll och kanter. Allt för att mjukgöra tog även långsidan några gg för att hota rakatälldheten. Han va lite oärlig framåt och inte helt hundra på båda tyglarna. Däremot så fick jag ner han lite mot en låg och lång form och han visade att han började förstå vad det är jag är ute efter.

Vi arbetade bara i traven idag för att känna på han och försöka få igång ryggen bättre genom att han ska vilja sänka sig bättre.

Jag fick även tänka lite med min blick och fick resultatet direkt i handen vilket var fantastiskt skönt. Ska ev be någon filma nästa gång kanske. Annars så har ja filmare från Peter träningen på tisdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback