Dagens träning

 
Måndag
testade på mycket skänkelviksövningar i skritt när vi värmde upp idag. Gjorde många olika linjer för athakan inte skillentröttna. Vissa gick bättre än nära men han tvärade oavsett linje vilket var skoj. Gjorde även några övningar där jag flyttade ut han för innerskänkel på volten dvinn haft lite problem med detta innan och han lyssnade på bra.
 
satt sedan igång han i en lång och låg form och han tog direkt fäste på detta, fantastiskt avslappnade redan från start och jag kunde leka med olika volter och linjer. Han kändes super med på noterna och vi testade även att göra skänkelvikningar och de blev blandade resultat. Försökte även få loss han mot inner i vänstervarvet, fick använda mig mycket av innerskänkeln här för att inte ramla in men efter några varv så tyckte jag att målet var nått.
 
i galoppen så var han super! Vi fräste inte på så mycket men lyssnade på bra. Vi jobba med volter och även rakspåret på medellinjen. Fick inte gjort sådär vansinnigt mycke då gylfen åkte ner och den lilla stroppen drog i sadeln hela tiden och nu har jag ett fullt skav där. Ville inte förstöra sadeln mer och då jag var nöjd med hur han skötte sig så valde att avsluta där.
 
finaste knashästen!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback