Dagens pass

Onsdag
Idag var det dags att hoppa upp igen på världens finaste. Har slutat med att longera han innan och även tagit av fegissnöret, däremot så har jag nödbromsen i form av graman hängande löst.

Började med lite olika linjer i skritten och lösgörande. Knas kändes super och även om vi inte riktigt får till skänkelvikningarna korrekt så är det en början.

Satt sedan igång i traven och där va han lite seg så ja försökte gasa på lite här istället men fortfarande ha en bibehållen lång och låg form. Jag vet dock med nig att jag blir lite passiv här och skulle vilja öka mer och minska tempot när jag rider mera så som jag gör när jag logerar men de ska jag försöka bli bättre på.

Blev mycket serpentiner där jag i bytet försökte bibehålla hans form så han inte slängde upp med huvudet vilket gick super red även mycket på medellinjen och han har en tendens att bli lite vinglig precis innan man kommer ut. Men håller ja bara om lite extra så går han rakt efter det!

Galoppen så hade vi lite samma teknik volt sedan ut på spåret volt i andra änden och så sedan galopp på medellinjen. Här har han en tendens att bli lite stark för mig på höger tygel i höger varv så ibland fick vi lägga en extra volt. Kvalitén i de varvet är däremot mycket bättre än i andra.

La sedan ner han i en lång och låg form med bibehållen kontakt på båda tyglarna och han följde med.

Är extremt nöjd över dagen och ville inte sluta rida. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback