Gårdagens Träning

Onsdag
Varför kan ja aldrig hålla mig till mina planer!? Ge mig ett ridhus i närheten så tror jag nog att de kommer gå hundra gånger lättare.
 
Hursom, idag var planen vila men eftersom han fick göra det i tisdags pga av regn och US möte så fick han vila då istället. Det regnade även igår men de va helt okej regn. stog inte som spön i backen så ja beslöt mig för att tömköra herrn. Började i hörnet för att balansera upp han och förflyttade oss sedan lite mer mot mitten. Gick tämligen bra men framåtbjudningen var la sådär. Försökte mana på honom lite mer och då blev det bättre men så fort ja slutade så saktade han av.
 
Var mycket nöjd över att han följde mina tömtag och en fin rund form med en bra volt. Fattar inte varför det är så svårt när ja sitter uppe på ryggen?!
 
Idag blir det nya tag på ryggen och jag skall försöka att fortsätta rida där jag var sist. Alltså volter tillbaka som funkade mycket bra. Få honom avslappnad fort och mjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback