Dagens Träning

Måndag
Idag så busade vädret lite med oss men knas verkade inte större bekymrad över detta så det så jag var mycket nöjd. började longera och han följde spåret fint, fick för sig en kort sekund att han skulle studsa lite men de gick över fort.
 
Idag så kände vi även av hur det var att ha sälskap i padocken. Två hästar extra är nog två mer än vad vi någonsin ridit med. Men han skötte sig exemplarisk fast att dem galoppa och trava.
 
Började trava på i volterna som vanligt men de tyckte knas gick för långsamt så han ökade  några gånger och föll i galopp. Suck. fick kört mycket på ena stora volten där vi hade ett hinder som hjälpte till lite med att rama in oss vilket var bra. När ja kände att jag kunde styra han mer för hjälperna så tog vi serpentingerna. Dem gick okej. inte  super bra men inte heller värdelöst. Fast o andra sidan så är det ju det bästa dem har gått här hemma. Så skall la egentligen vara nöjd.
 
Valde att ta galoppen uppe på volten där vi hade hindret och i vänstervarvet så kom ja inte åt han så våran volt blev taikon men han höll galoppen och när vi hade staketet som hjälp var han mycket fin. Positiva var att han faktist lyssnade på skänkeln när ja styrde ut från staketet. I andra varvet var det MYCKET större förändring på han. Kunde arbeta på en mindre volt, alltså vi kom innanför hindret inte utanför som i andra varvet. jag fick knacka mer med ytterskänkeln för att han inte skulle dra rakt mot ena hörnet men tar ja några småtag med högertygeln så får jag han att lyssna bättre och när han gjorde två bra varv så avslutade jag med honom i avslapnad trav och lite längre tygel och några volter. Känns väldigt roligt att jag känner att jag vågar länga tyglarna på han i traven efter galoppen och vet att han inte brallariväg!
 
Nej summa sumaru har jag kommit fram till att han är mycket mer avslappnad efter han galoppad och är mycket bättre på att lyssna och och lugnare. Så ska testa ta galoppen tidigare så han får springa av sig lite.
 
Finaste köttbullen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback