Dagens Ridpass

Lördag
Longerade han en kortis för att kika av humöret, vilket visade sig vara på topp! Skrittade ganska mycket idag och jobbade med skänklarna och flytta. I början så var det som vanligt han fatta inget men så småningom så började han vända fint för mina hjälper och ja kunde minska på tygelhjälperna. Blev heller inte så mycket spring utan han tog ibland något steg snabbare men absolut inte trav så detta är även det ett STORT framsteg.
 
Började sedan travarbeta och ja kan väl sammanfatta de som taikon! Herre gud springit i 180 och vingligt som snefyll! Jag som inte har bästa balansen än och mina ben fladrar som en lagan i storm satt inte löst men vinglit. Kände faktist att ge upp de första stegen för ja fattade inte hur ja skulle bära mig åt. fick ta och rensa hjänkontoret och återgå till marias ord.
 
Gav det en chans och tro på fan att de funka ;). Började som sakt med massor av volter och i början så var fokus mest på att få till en volt och inte ge han möjligheten till att springa iväg till hapaanda i 180. Försökte även hjälpa till mycket med skänklarna så som ja gjorde i skritten vilket till en början resulterade i några ofrivillga galoppfattningar. Ingen skada skedd då han föll in mjukt och ja saktade av han genom att göra mindre volter.
 
När han lugnade ner sig efter en kvart så började jag sätta mer press på att han faktist skulle ta mina hjälper bättre och inte flyta iväg med bogarna eller spinga iväg. Det gick skitbra. Det vara bara vid ett tillfälle som han försvan för mig men jag kunde hejda det relativt snabbt så ingen större skada skedd. Arbetade han mycket på en stor volt och varvade det sedan med mina serpentinbågar och sedan för att "gå från spåret" så red vi runt några hinder samt använde två som en 8. Han trsakde på som vanligt!
 
Är stolt över mig själv som faktist inte gav upp och även över knas som mot slutet gick som smör och arbetade genom hela kroppen och lyssnade på mina vikthjälper och skänklar!
 
 



HAHA inte  görlätt att fota och driva samtidigt ;)
 
 
 
 

Trackback