Dagens Träning

 
Tisdag
Idag så blev det väldigt sent ute. Jag fick sälskap av Helen och sessan och vi tog den lilla undan i samhället som ä både grusad och upplyst vilket är väldigt mysigt och framförallt säkert utan bilar. Detta var även herr Knas första uteritt i mörker och med kraftiga vindar...
 
Ja det började minst sakt dåligt. Satte upp från pall som vi alltid gör och när ja sitter upp så tar han ett kliv åt sidan och ja pallen hamnar under oss. Kom loss därifrån på en häst som kan flytta för skänkeln än... Blev självkart katastrof och panik lite studsar och liknande men jag satt kvar och han lugnade sig snabbt när vi kommit ur pallens hämska grepp...
 
Han hade lite brottom i nedförsbacken och ja sessan hon krööööp fram. Sedan så kom det även ett köttätande löv mot oss och då var vi bara tvugna att gå ner i ett dike och ut på en åker.. Men efter det så skötte han sig, eller ja han höll sig i skinnet. Fick självklart fippla lite med han då han var på tårna så de va tyvärr inga långa tyglar men han va inte spänd utan fick ta fokus på mig istället.
 
en lagom tur med bara skritt (och ltie studs) på ca 40 min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback