Dagens Träning

Måndag
"Rid om Rid rätt!" Eftersom gårdagens inte avslutades sådär toppen så var mitt krav idag att hitta och komma så nära känslan jag hade igår när vi började och att försöka praktisera med med min ram!
 
Började på linnan och han hade liet energi i kroppen då de kom några kruxsprång men de lugnade sig snabbt. Satte och och styrde runt lite i skritten och började sedan trava lättare. Han är alltid för energisk när vi börjar jobba och idag var inget undantag! suck när ska han lära sig. Hursom så tänkte jag på min ytterhand och hjälpa till med skänkeln. Det FUNKA! det var två gånger som han stack med bogen och istället för att förböja han så kortade jag min yttertygel, rakställde och flyttade med skänkeln.
 
Jag hade mer problem med in balans idag än igår men han var piggare idag och mer spring i bena samt att det regnade ( ja jag red i regn!!) Jag körde otroligt mycket serpentiner, volter, volter tillbaka och utmanade mig själv genom att vända snävare och få med allt. Rakställde på lite olika platser för att parera upp.
 
det var ett mycket kort ridpass på 20 min men de va intensivt. Tyvärr kände jag att jag hade lite mycket häst i handen men de sista stegen så va han mjuk, bra kontakt i handen och han följde skänkeln så då valde jag att avsluta och gå in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback