Dagens Träning

Söndag
Missade igår med träningen och har lagt om lite då jag kände att det var dags att köra lite på banan eftersom de var en vecka sedan vi var där sist.
 
Hursom, i longeringen var han PIGG! det va lite krumeluxer med ruggen och det flög lite ben hit och dit men när han lugnat sig lite så var det dax att sitta upp. Han va lugnt och fin så det var inget att anmärka på. Gjorde väldigt myckt volter och krumeluxer för att han skulle lyssna på mina ben mer och få med oss bogarna.
 
Sedan satte jag iväg i trav och började göra exakt samma sak dock var volterna större så klart. Han gick som en klocka! Jag bara satt och lirkade runt och ja när ajg sluta rida och njöt lite för mycket så självklart tappade vi bogarna men de som va så fantastiskt bra var att jag kunnde plocka upp och rida rätt. Vi har lite kvar och jag har lite kvar på det där med reaktionsförmågan men det tar sig!
 
Jag märker väldigt tydligt när jag tappar yttertygeln som jag skrev om sista ja tränade för maria och då kommer jag på mig själv. vilket är skönt då jag hittat en knapp till på knashöästen!
 
Mot slutet av passet som va hela 20 min långt så kunde jag lägga ner han lite men fortfarande med en ganska rak ställning och han följde mig som han gjorde i skitten! Så när vi gjort två volter med rätt  bärighet och ställning så tog jag och avslutade. Finsate sötaste underbaraste fantastiska häst!
 
Tänk när vi börjar tävla och hitta knapparna så jävlar kanske jag kan få komma hem med min första blågula!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback