Dagens (azum) ridpass!

Onsdag
Wopp Wopp de går så sjukt bra nu! Peppar peppar. Longeringen så va han liet småtrög men lyssnade på bra, kom en lite brall men det var nog mest lycka när han fick lov att gasa på lite.
 
Satte sedan upp och började göra mycket lösgörande i form av volter och lite rakriktning för att variera mig. Började sedan trava och fortsatte sedan med samma arbete här med. Han började trava på i bra balans och lungt tempo men sedan när ja började sätta mer krav blev han springin och vi hade lite mer obb med bogarna idag  men efter en stund så släppte det för han och vi började "prata" om samma sak.
 
Skrittade lite där emellan och tänkte introducera det här med skänkelviknigar. kom på kortsidan och vid C så red jag sedan "snett" mot staketet och jösses vad förvånad jag blev när knas mer eller mindre helt rakstäld tvärade skitmycket (för att vara första gången)!!! Jag måste nu bara rama in han mer så vi inte blir vingliga och hela tiden ha fokus på att vara så raka som möjlig och inte få rumpan före, inte för att han hade tendens till det. Det va otroligt roligt att han faktist fattade så snabbt vad det var jag ville. Mycket klapp och beröm till knas!
 
Var ganska nöjd där men tänkte ta ltie mer trav som avslut och nu var han mycket lugnare och väntade på mina hjälper. Jag kunde lägga ner han lite vilket inte varit möjligt innan då han kört fram näsan och ökat farten + inte kunnat svänga då bogarna tappats. Idag så var han lägre än någonsin och steget blev gungigt samt längre och vi kunde ligga på samma volt några gånger samt öka minska volte och byta volt. Wiiii!!!
 
Kans fick massa beröm och var nöjd över sig själv när vi var klara!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback