Dagens träning

Onsdag
Gick bort till padocken. Knas lunkade på snällt och va lite loj, gött tänkte jag men ja de han ändras. Började som vanligt med att gå runt lite i padocken och de va inga som helst problem. började sedan att longera honom och ja han hade heeelt andra tankar än på att gå lungt och fint som matte tyckte.
 
Han vägrade att lyssna till rösten som han så ananrs duktigt gör, han fattade galopp på eget måfå när vi skulle trava snällt och han rusade mer eller mindre fram i traven hur ja än gjorde. insåg att han inte skulle bli så kt mer samarbetsvillig så ja bytte varv på han till de lätta och där så kunde ja reglera honom mera. inte för att de va bra på något sätt men det funkade. byte till andra varvet igen och då börajde han fatta lie bättre.
 
Tog sedan och satte upp. en kompis ledde runt mig på lina, eller ja hon höll i linan och ja red på själv. Valde att han kvar den då han va som han va. Vi travade på i svåra varvet först och de va i ett hejvilt tempo som han drog igång med men ja försökte minska det genom att minska volten vilket han tyckte va jobbigt så så fort han minskade tempot till bra trav så fick han större volt. Vi höll på så här en litern stund innan jag va nöjd och ville byta varv.
 
Lätta varvet (höger) så traskar han på lungt och finti traven och även i skritten. trots att traven inte va helt 100 så va den betydligt mkt bättre än varvet innan. Vi kämpade inte på så länge idag och ja valde att inte ta galoppen då han inte lyssna helt hundra. Jag skrittade sedan runt lite själv och kompisen tog några bilder. Allt annat än vacker men ja även han ska la få ha sina dåliga dagar.
 
 
 
invigde mina tretorn, sköna att gå i men kramp i vadern ja
 
klapp på "duktig" häst, va några läskiga barn i buskarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback