Gårdagens träning

Söndag
Ytterligare ett dåligt pass att lägga till högen "slänga/glömma". Det var redan kaous när ja tog in han från hagen då han mörkbart vart skiträdd för något pakom oss i skogsdungen, han skakade och pulsen va upp på max. Detta resulterade självklart i att han inte såg mig och trampa över mig etc. inget som ja accepterar eller tollererar.
 
Gick sedan iväg till padocken och ja han lugnade ner sig endel men fortfarande så trampade han över mig och vid detta laget va ja flyförbannad på honom. Men vid herr fisförnäm så får man inte ryta eller visa detta för då blir det värre så det var bara att bita sig i tungan och försöka få han på andra tankar. kul...
 
Börja att gå runt i padocken som vanligt. ena sidan så sover han och ja får dra han runt och andra sidan så springer han över mig så där använde vi oss av bakövningar. Knashäst! Tog sedan och longerade och fick använda mig av hörnerna då han inte riktigt ville sammarbeta. Fick ligg på mer "bakom" honom så ja kunde få ut han och vi börja med litern volt för att sedan göra större i traven. Gick mycket bra mot slutet och ja kände mig nöjd.
 
Satte sedan upp och beslutade ganska fort att de blir bara skritt idag då han vägrade att gå framåt mot hörnet redan efter 5 steg. ,kul! Gjorde som maria sa och de va volt efter volte efter volt. Han trotsade och testade genom att småstegra för att markera och sedan spratla med frambena. Det var bara att vända om han och göra volt igen. Tillslut efter 511 volter så kom vi föbi kortsidan. långsidan gick helt okej och så kom vi tillbaka till kortsidan och kunde gå föbi den helt. Blev klapp på halsen och myyyyycket beröm för att sedan byta varv och döm om ja blev förvånad då han (i detta varvet alltid bråkar "mot" buskarna) bara går. följer skänkeln fin fint och ja är nöjd. Va mycket beröm och vi la några större volter och bytte varv för att avsluta, nej då skulle han börja trotsa. Gick dock mycket snabbare denna gången och vi kunde avsluta bra.
 
Första gången som ja även kunde göra massa småserpentinger med lite snävare svängar och faktist få han att söka sig neråt. Självklart när ja tänker tanken att " wow ja kan låta han sänka sig och ha lnga tyglar" ja då hoppar han självklart till. Suck!
 
Dagens positiva - jag länge stiglädret 2 hål och kom riktigt bra ner i sadeln, jag kunde få han att söka sig neråt i skritten trots att han va så sjukligt spänd i början och jag kunde lösa vårat problem hufsat bra.
 
Dagens negativa -  hans himla spöken! min osäkerhet på det och ja att de blir pankaka
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback