Dagesn Träning

Torsdag
Äntligen i tid! Idag stod det uteritt eller promenad. Tyvärr så har ja inte kunnat rida ut idag med nordsvensken och karin så de fick bli en powerwalk bort till bäcken. Tog på mig finskorna (läs gummistövlar) och knas i andra handen så gick vi mot "ån". Han va lite småspänd och smög fram i början och hoppa till för någrar rör i marken men lugnade sig sedan ganska mycket.
 
när vi kom till vattnet så var den tänkta platsen att gå i som ser ut som typ en liten sandstarn borta så ja testade att traska i på ett ställe där de va som ett litet trappsteg istället. Ställde mig i vattnet och tänkte att knas skulle totalvägra. Döm om min förvåning när han tar ett megakliv i vattet efter att ja smackat en gång och står sedan supernöjd i vattnet.
 
Tog och traskade bort till den lite djupare delen där ja inte kunde stå så ja drev på han så han kunde gå i själv och ja de va inga större probllem. Han körde ner huvudet i vattnet och de va bara öronen som syntes för att sedan s och plaska med frambena. Rumpen va han dock rädd om och ville inte blöta ner den så han stod i en fin nedförssluttning men var lika glad för det.
 
Tog sedan och traskade hemåt och då va han fint avslapnad och lyssnade mycket bättre på mig och han kunde gå och "utforska" lite utan att dö av rädsla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback