Knögligt värre

Dagen började just snygg med att ja hade dragit på mig en sträckning i ryggen. Antagligen beror denna på att ja va sjukt varm när ja gick från gymmet i går och rätt ut i minusgrader. Smarta jag lixom.

Hursomhaver så åkte jag till stallet vid 15-tiden. Där blev de det gamla vanliga att göra. Jag och maria fixade även endel med hagen. Så nu hoppas vi på lite mer torrhet. Flyttade även hökrubborna en bit bort till ett torrare ställe och även ett med mer lä. Så slipper våra små knasbollar stå i geggan och sörja.

Tog sedan in knas och började dona med han. Möttes av en Maria som skulle skrita lite i padocken och hon va bitter för de va på tok för gnögligt för någon som heslt aktivitet där. Typiskt! De va ingen ide alls att försöka gå ut med han och tömköra om ja inte ville bryta ben på både mig och knas.

Vi spenderade kvällen med linda och svempa i stallet, de blev en go borstning och även lite hovträning. Wille ville även borsta lite själv med kvasten då han tydligen tyckte att ja hade gjort ett dåligt jobb inne i boxen. Sötnöten!

Hade hoppats på att fotografera i dag men ja de sket sig. Hoppas på fint väder i morogn eller söndag.


Gott med ljumet vatten, knas ogillar isvattnet ute



borsta

soppa inne i boxen med

vi ska t8ll hörnet...

Titta vad fint vi har soppat nu ska även väggen få sig en omgång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback