Ärlig glädje!

Jag fortsätter lite på mitt tema att ja läser andras bloggar. På något konstigt sätt så de flesta bloggar ja läser är de många som är i den situationen ja har varit i eller är i just nu. Alltså tagit bort sin vän - tänkt ge upp hästeriet - letat häst - funnit sin bästa vänn.

Jag förstår den enorma sorgen man bär på och hur hopplös tiden efteråt känns. Det är många bloggare som är i denna veva känns de som. Sedan så har ja även vänner som previc köpt sina första hästar vilket ja även tycker är enorm skoj!

När man får hem en "ny" vän som man ska lära känna och skapa nya fina starka band med. Jag ryser i kroppen när ja skriver om detta eftersom ja tycker det är något fantastiskt. Att kunna läsa av ett djur såpass bra och att kunna skapa så starka band som man faktiskt kan göra. Helt underbart!

Vartfall, när ja läser olika bloggar och man får följa med på vägen från provridning till besiktning och slutligen köp och hemkomst så blir ja sådär glad på andras vägnar. Det är otroligt skoj att se att andra hittar sina vänner och får hem dem. Det är sann och ärlig glädje. För mig spelar de ingen roll om hästen är si eller så har gjort de eller inte något För alla är vi ute efter olika saker. och tur är väll de!

Jag minns själv hur glad ja va när ja lastade ut knas hemma i sommras! Han va min och bara min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback