Dagens Träning

Tisdag
Fick de härliga samalet som de flesta hästägare inte vill ha idag. Hästarna hade rymt ur hagen men var nu infångade, dem hade dragit en repa på vägen och som tur var så hade några i stallet sett dem och fångat upp dem snabbt.

Hade tänkt en uteritt men eftersom han sprungit på vägen så valde jag att tömköra och se hur han rörde sig samt utgå från vad ja hade att jobba med.

Gansks snabbt insåg jag att han va inte halt bara lite stel men det var mer av att han inte blivit genomriden något de sista. Så många igångsättningar och tempoväxlingar i traven stod på schemat idag och han skötte sig exemplariskt. Lyssnade väl på mina hjälper och sakta men säkert sänkte han sig och jobbade på bra med ryggen och bakpartiet. Vänster varv som är de svåra blir han lite utåtställd och inåtlutande eller hur man skall beskriva det.

Fick här istället jobba med att ha han på yttertömmen mera och lirka fint med inertömmen. Samma problem som ja har när vi rider. Han tippar inåt och försvinner fast jag styr utåt. Hursom så har han tio gånger lättare för sig att slappna av i detta varvet och sänga sig så det ä ju positivt i varfall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback