Gårdagens Träning

Onsdag

Dags att sätta igång med knas nu igen. Så i går var de bara att sätta på alla prylar och bege sig ut. Det blev en lång framskrittning tillsammans med Linnea och jonas. Vi traskade på  bra i padocken. Tänkte först att ja kanske kunde skrittat fram ute men eftersom ja han fått vila lite så vet ja inte hur mycket krut de kunde va i gubben.

Började köra i hans lätta varv och knas svarade mycket bra på mina mina hjälper och rösten. De va liiite småsegt framåt men bad om mer driv så fick ja det. Notis till mig själv är att jag måste införskaffa mig ett körspö, longeringspöt blir för mycket för både mig och knas. Gjorde många avsaktningar och halter vilket ja va oerhört nöjd med då han gjorde perfekta halter direkt.

Bytte varv och krävde inte så mycket överlag utan ad han om lång och låg vilket han svarade direkt på. Belev lite jhoigt för mig i högervarvet då han gärna gjorde en lite mindre volt och samtidigt gick utåt. Fick hyfsat bukt på det och när han längde på fint och kom ner sig gjorde ja några halter och igångsättningar och avslutade passet.

Vi skrittade sedan av ute bort till kyrkan, va premiärturen själva som vi gick. Blev bara en gnäggning halvägs upp men sedan va han coollungn hela vägen tbx. Passade på att göra halter några gånger så han inte skulle öka tempot allt för mycket och vi kunde stå still länge och vänta utan att han blåste upp sig. Fin fina knas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback