Dagens Träning

Onsdag
Började att longera honom, cool lung och fina och lyhörd för alla hjäper. Vi körde även galoppen och där kändes han superfin. Han höll sig på en bra vol i båda varven vilket var mycket roligt.

lillen höll sedn i knas och ja la mig på han och vi började traska runt, han hade ett lite för friskt tempo men varken ja eller lillen tänkte på de. Gjorde en halt och han va iriterad över något och flög sedan åt sidan. Ja valde att putta av mig och landa mjukt och fint på bena. Upp igen och traska på fint samma sak igen nu mer fart framåt. Lilen och ja valde sedan att vi skulle hålla oss på enbart longeringsvolten tills han lugnar sig och är avslappnad.

Behöver ja säga att ja måde sådär mumsigt illa och hade bra ont i bröstkorgen efter 5 min hängande i sadeln. Han blev vartfall lugn och fin och då satte vi ett nytt mål bara sätta mig i sadeln. Hoppa upp och han va superfin gick några varv på volten fortfarande med lillen som stöd på marken. Många halter där ja faktist knat tar något i han utan använder mkt röst och pyttelite tygel.

Mot slutet traskade han på bra och avslapnat och tuggade fint. Valde att avsluta när de gick bra. Tyvärr var de inte riktigt dit mina mål var satt för dagen men å andra sida var det heller inplanerat att han skulle vara så känslig i uppvärmingen med hängningen.

Fredag tar vi nya tag! Som ni förstår blev de inga bilder idag då lillen hade fllt upp med oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback