Dagens Träning

Torsdag

Ja nu är knas mellanvila över och ja tycker allt att de är dags att få igång oss båda lite lätt. Ja kan fortfarande inte rida honom men ja kan köra från marken lite lättare.

Så idag så tog ja på han gjorde och och så gick vi ut på banan och körde lite. Han va lite osäker på va ja ville först men så fick vi fart på kärran och traskade på. Jag kände mig en aningen ringrostig med på de där med tömkörandet. Vi arbetade lite lätt sedan på en stor volt och de gick över förväntan bra. Vi arbetade sedan vidare i trav lite lätt. Han hade lite svårt att trampa på framåt så vi fick driva på lite mer å jävlar i mig vilket steg de kom emellanåt. Men så gick de liiiite för fort ibland och knas föll in i galopp och ja vick villigt springa efter...

Det blev inte mkt arbete idag då ja blv bra trött efter tre spurter efter honom i galopp så vi aslutade när de gick bra i traven.





Sedan så såg det även ut såhär mellan varven. Knas fatta inte och jag va mer eller mindre intraslad...


De positiva var ju att knas skumma gott i munen så de gillar vi nu ska bara jag få lite bättre koll på läget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback