Dagens Träning



Tisdag
Jag har en supersnäll och fantastisk unghäst! Vid longeringen idag var han super lugn och lyssnade på mig utan problem de va inget bråk i något av varven och ja hade inte någon pisk med mig änns. Det var första gången som vi körde på kvällen då det var mörkt och det var även flera i padocken.

Satt sedan upp och han hade ett bra och friskt tempo i skritten och skrittade på som han gör vid longeringen. Vi svängde mycket och höll oss på nedre delen då de va några som tränade lite högre upp. Jag hade mycket mer kontakt ida med honom i munnen och försökte mig mer och mer på olika svängar. Sedan testade jag ven på traven. Den gick på friskt kan ja säga. Suget mot stallet va något som ja utnyttjade och försökte bibehålla vi körde många fattningar och även försökte bibehålla in i volter och fortstta runt. Jag va supernöjd med honom  idag! Nu ska ja bara få på han skor fram så är de bara för oss att börja traska ut i skog och mark!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback