Dag 15 Varför får hästar och ridning mig att må bra?

Ja de här med att må bra. självklart är det en naturlig sakt att röra på sig och vara ute i den friska luften som gör naturligt att vi människor mår bra och är friska. Man blir faktist pigg, glad och tacksam för dem dagarna som moder natur ger oss i underbart solsken med härliga briser!

Men nog snavkat om det. Jag har alltid älskat djur! ALLA djur, på något sätt så är ja lugn bland dem och bara lever i nuet. När jag  var liten hade ja en kanin och de va tyvärr de ända djuret som ja ägde då och ja tjatade sönder mina föräldrar på att ja ville ha en hund! tillslut så sa dem att ja kommer få en då polen går in i eu. Korftattat polen gick in i eu 2005 och ja sitter fortfarande hundlös.

Jag känner en inre ro när ja är bland djur. Dem uppskattar en för den man är (eller snarare för de man har i fikan). De har ett tydligt språk mellan varandra som är rätt enkelt att lära och prata. Ett djur förlåter direkt, älskar en oändligt och blir alltid glad av att se en.

jag har inte ridit på länge men kännslan finns där och man blir lika glad varje gång man får ett klockrent pass som går sjukt bra. Att bara få flyga fram i galopp genom skogar och på härliga öppna fält! DET går inte att beskriva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback