(går)Dagens Träning

Onsdag
Började som vanligt med longeringen och var riktigt förvånad hur bra de gick. Som ni vet så har ja haft lite småproblem med den här himla longeringen men igår så släppte allt och han gick somen klocka. Det va en gång som ja fick fär mig att tänka på något annat som han stannade men utöver det så gick de SKITBRA! blev en liten minibrall med men inget som inte gick att styra upp. Vi börjar lära oss vart vi står och vad som krävs.

Maria hjälpte mig sedan upp och ja hängde lite, det var trots allt två-tre veckor sedan ja satt upp sist. Han traskade på i ett friskt tempo så ja beslöt mig för att sitta upp och sedan så ledde maria mig lite. Gas och borms funkade och även att sävnga. Bad henne släppa lös oss och vi gjorde GÖÖÖÖÖR många svängar fram och tillbaka och runt och snurrade. Knas svarade jättebra åt höger vilket troligtvis är hans starka varv men det är liiiite svårare att svänga åt vänster. Det går men det blir lite större volt helt enketl.

Vi körde på en liten stunde med volterna sedan så testade ja även några gånger att trava. Använde mig av kortsidan (som inte är så kort) men mot stallet för att få lite draghjälp och de va absolut inga problem. Jag behöver knapt använd mig av mina ben då hjälperna är så små  och även i halterna så behöver ja knat ta något. Än så länge använder ja mig även av rösten för att vara övertydlig men inte "bakna på, dra till halt".

Jag va supernöjd över gårdagens pass! längtar till lördag!!






Wille skulle pomt vara med på bilden framifrån!

stå stil är överskattat samtidigt som man fiplar med läpparna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback