Diamant

Igår va de lite för hektisk dag för min smak. Fick inte gjort jätte mycket men ändå lite. Hade hoppats på att få träna på kvällen men de sket sig då ja va hemma vid 9 snåret. Vart fall, efter jobbet så var ja tvungen att åka genom hela borås och tbx för att hämta ett släp. Den resan tog mig 1 timma! De brukar gå på max 20 minuter.

Sedan åkte jag och patrick och hämtade våran nya helt underbar säng! Vi köpte en för ett tag sedan på sova och de blev modellen stjärnbädden Diamant. Vi fick ta och montera den direkt hemma vilket inte va vidare svråt och sedan bädda nytt! Gud va mjuk härlig och bara almänt görfluffig sängen var/är! Tyvärr så va ja så stressad i natt att ja inte fick många timmars sömn då ja bara låg och vred mig.

Idag har ja haft fodringen i morse i stallet. Alltid lika mysigt att öppna dörre säga god morgon och få massa gnäggningar tbx. Jag fick släppt ut alla utan några problem och kontorlerade även att matintagen va som de skulle och att alla va pigga och glada.

Herr knas har även lärt sig nu att stå kvar i boxen när dörren är uppe då ja byter täcke på han. Dukti kille, kanske inte någon större bedrift men ändå. Jag fick kanske inte gjort görmycket som ja borde göra mer än att soppa och städa unden, mocka och fylla påsar. Skulle ju även hinna med att städa skåpet och att dona lite med mitt hö.

Åkte förbi den nya hästaffären idag för att införskaffa en foderanalyspapperssak. Så i kväll så blir de till att klippa hö och skicka iväg det. Fick även inköppt en till vattenhink och en mickrofiberhandske.

Nu ska ja laga lite lunch, sedan blir de ut i kyppeskogen för att plocka lite mossa och efter de ska ja sätta mig ner med ett arbete om konvertering. Sedan blir de stallet IGEN och i kväll blir de äntligen träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback