Brämhultshoppet 2011

Jag tänkte att jag skulle sumera brs hoppet lite kort för er som nite var där och inte vet vad det är för ngt.

Brämhultshoppet arangeras av brämhults RS (min klubb) och de är 15-16 år sedan det startade och har nu vart igång varje år på Ymergården. Ymergården ligger ca 15 min skrittväg från oss och 30 sek från kakas där ja rider maggan. Ymergården är en skidanläggning egentligen men stora parkeringa och bra dommarton så kan man även ha hopptävlingar.

Tyvärr så hade de regnat mkt på nätterna och även fredag kväll så banana var mer än skitgeggig. Då den var blandad grus och gräs så var de trixigt för hästarna. Detta medförde också endel stryckningar eftersom många kände att underlaget var för dåligt. Hade jag startat hade nog även ja stryckt mig.

Många duktiga ekipage var de som startade i vart fall och tror vi räknade till 255 starter under dagarna så de va några ryttare att kika på.

JAg satt som sakt i sekretariatet och fick träffa trevliga och mindre trevliga ryttare/föräldrar som skulle anmäla men majoriteten var skittrevliga så de gick och sitta där.

Tog även ngra bilder när ponnisarna hoppade och här kommer dem.















Har några mer bilder men dem tar vi senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback