Korkade misstag vi alla gjort

SEdan finns denna underbar tråd med "Korkade misstag vi alla gjort" Det finns ingen som ja garvar åt när ja läser här. Min personliga favvorit och några till kommer därför här. Finns de några saker som ni har gjort?

#15år: Rider mammas unghäst. I stilla skritt i skogen lägger jag av en brakskit som ekar mot sadeln och skrämmer unghästen till den milda grad att hon skenar 3kilometer..gissa att jag aldrig fiser på hästryggen igen...


#När jag var 8 så var jag på cirkus och var självklart fascinerad av hästarna som gjorde diverse olika konster. Bla att de klev upp och bugade på manege kanten eller vad man ska säga... jag iakttog noga hur "tränaren" gjorde. I pausen så var det barnridning på dessa hästar och jag ville självklart rida. Gjorde då som tränaren och självklart bugade hästen som den var tränad. Jag fick applåder av den kvarsittande publiken men tränaren blev rasande och kom fram och kallade mig för snorunge varav jag började grina och hästen satt helt sonika ned hoven igen på tränarens fot som låg så lämpligt till. Jag och min familj blev "utkastade" men ack så roligt man kan ha åt det idag. Gubbj*vel...

#För några år sedan var jag ute och red på dåvarande medryttarhästen, ett stort islandssto.
Hur som. Vi skrittade en stig som vi ridit många gånger men efter ett blåsväder låg det lite nedfallna träd och sådär överallt. Inga större problem utan bara att kliva över.. tills vi kom fram till ett riktigt stort nedfallet träd. Det var alltså en onödigt stor stock som dessutom inte låg direkt på marken utan som hängde mellan vägens två sidor, i höjd med min mage.
Jag kände mig optimistisk och manade på hästen in under stocken. Och av någon anledning glömde jag att jag skulle komma under också för att det skulle bli riktigt bra. Men det glömde jag alltså och kände mig rätt nöjd när jag såg att hästen kom under med halsen.
Helt plötsligt kom jag på att jag kanske borde ha böjt mig framåt men då var det för sent. Jag pressades istället bakåt och liksom hyvlades av trädstammen.. Jag ramlade inte av men hela överkroppen skrapades upp och jag låg raklång över baken på hästen. Lite tur hade man ändå. Och hästen lunkade snällt på framåt.

#Tänkte att det var mysigt att borsta hästen ute. Binder fast hästen i en liten träbänk(som inte satt fast i marken). Hästen går omkring lite, bänken rör på sig...hästen blir rädd, kastar sig bakåt...bänken anfaller. Hästen skenar...bänken följer med. Slutade dock lyckligt efter en språngmarsch efter häst+bänk. Lyckades kasta mig efter bänken och få stopp.... Kan tilläggas att hästen var såld och skulle åka till nya ägaren dagen efter, haha!

#Har en gullig historia; var ute och red min nyss inridna arab. Det var vår och solen skiner och allt var jättehärligt. Jag satt på långa tyglar och skrittade när vi kliver ur skuggan in i solen. Hästen ser sin egen skugga,blir så rädd att han hoppar till,vilket leder till att han släpper en fjärt som verkligen skrämmer honom och han måste skena hem...
Nu är han känd i byn som hästen som är rädd för sin egen skugga och fjärt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback