ja juste

Igår så va vi en stund och hängde nere på sunt, Tyvärr så hade ja sådan fruktansvärd huvudvärk så ja de förstörde en hel del! ME jag va ändå rätt så glad efterssom jag va ledig och solen lös för fulla muggar!

Tessan va hos ponnin på kvällen och de va en härsans massa knott och äckliga flygande små saker så hästarna hade vart lite stolliga. Wille har även lite överkänsliga ögon mot de små skitsakerna så han hade tyligen vart väldigt svullen. Men detta är förhoppningsvis återgärdat då mamma har fixat flyen till honom!

Som ja sa så har veckansschema blivit lite ändringar i. Prio ett nu har varit att fixa lite i hagarna och vänja in på ny plats. De har gått kalas men hagarna är fortfarand einte helt klara. Jag ska dit ikväll och klippa runt stängslet med pappas "frumfrum" som tessan kallar den så elen inte störs så ska hon släppa dem i den "nya" delen till eftermiddagen. En till extratråd skall även dras så de små liven inte får för sig att gå på äventyr.

Jag har ävn  hunnit gå till "min kära bonde" och hyra padocken så anringen blir de en promenad ivkäll med han eller en i morgon fm. Jag jobbar så dumma tider nu så ja hinner inte med så mkt mitt på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback