Dagens Träning



Onsdag
Vi började som sagt med den lilla fotosecionen och så fick han även ha nytt träns och nytt bett (nova).

Tänkte vi skulle öva på att bli löpta i dag så vi började lite smått med en lätt liten cirkel och bara få han att gå runt mig. De va liiite svårt att förstå då han gärna kom in och ville kela eller ställa sig mot mig. Så ja konstatera att vi fick nog höja en växel och fick fram han i tveksam trav. Han har som sakt aldrig vart longerad innan därav lite tveksam fram men när han väl fattade så va de inga problem.

Bytte även varv och konstatera att de va hans svåra varv då han hela tiden ville byta eller stanna. Manade på han i trav och de gick bra ett halft varv så va de tvärbomstopp och så några steg och sedan ett halvt varv i trav osv. MEN så tillslut när ja va på han lite intensivare så fick han några varv i trav i de varvet med.

Jag slutade när de gick som bäst och vi traskade hem och mumsade lite mat.

Summan av kademumman
Han har de lättare för sig i vänster varv. Måste öva på störande moment. Jag ska inte smaka ihjäl han utan heldre göra en gång men "ordentligt". Snabblärd =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback