Dagens Träning



Torsdag
Ja idag så var de premiär igen. Vi skulle ha sadel med nedfälda stigbyglar. Tänkte att ja skulle ta min sadel men icke! Sadelgjorden va 15 cm för kort så nu blir de till att införskaffa en 130 eller 140 gjord till min tjockis! Tog den sadeln vi hade förra gången och slängde på et par gjordar.

Började med att bara longera något varv med dem uppe för att se så att vi fortfarande har fattat vad som ska göras och de gick galant. Beslöt sedan för att slänga ner dem och han sprang så himla bra! Bytte varv och samma sak där men eftersom ja lyckades på något vänster trasla in mig i lina och spö så stannade han. Hellt och hållet mitt fel.

Det va inga problem att börja om och fortsatte longera. JAg kunde även  trycka på han lite i ena varvet så att han sprangpå i ett lite högre tempo utan att äntra iväg eller hitta på något annat.

Avlutade passet efter kanske 10 min eftersom ja tyckte de hade gått så strålande bra och han hade inte dummat sig. Vi aslutade det hela med att ta en lite längre promenad bakom ridhuset. Han va lite "frustig" men inte dum eller studsig. När vi vände så va han cool lugn och ja undra vad de va för häst ja höll i. Så detta ska nog även arta sig.

Jag tog faktist några bilder men efterosm ja inte fick med mig saldden så kan ja inte lägga över de på datorn så dem får ni i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback