haha fail!

Ja efter borås så åkte ja självklar hem och till stallet. Tog knas och vi stod utanför stallet i skuggan och borstade på honom. Helt förvånande faktist att han va så sval som han va under täcket. Det trodde jag itne! Med andra ord ett par välinvesterade pengar!

Han stod så snäll där ja bundit fast han och vi borstade och donade ganska länge faktist. Tanken som ni alla vet vad att ja skulle häng apå honom i dag så ja jag började juh självklart att sadla MEN så tog ja den nya gjorden som ja köpt för den andra va för liten jo tror ni då inte att dena är påtog för stor! Hade dragit längst upp på båda sidorna och då fick ja fortfarande in en stående knytnäve under magen... Faila ganska rejält idag med adnra ord. Så eftersom ja ville göra ngt "nytt" med knas så blev de att vänja vid benskydd istället. Va inga som helst problem att sätta på dem men att gå... Ja han va bra söt när han gick runt där å veva med sina små tassar.

Ska försöka filma nästa gång för han va ybersöt! Va vartfall inga problem så vi gick bort på stigarna lite. Övade även på att traska över diken. Blev ett litet skutt och de tyckte han nog bara va lite roligt med ngt anorlunda.

Planen i morogn är då självklart att åka bort till tre hästar igen och försöka få tag på en gjord som passar... Och så hjälper antingen anna mig eller tessan för i morogn SKA ja vara uppe på hans rygg!


Jag och favvoriten har tagit våran första trav =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback