summering

Ja idag så vart det iväg till stallet, var förvånad över att de gick såpass fort att mocka som de gjorde idag. allt gick lixom i extra speed! Kanske för att de inte var någon annan i stallet som ja kunde prata med.

Hämtade in Jr och stod och pussade en stund sedan så skulle jag laga täcket som Aliss på ngt vänster dragit sönder förra vintern. De va en reva på ca 40 cm på ryggen och en 10 cm vid bogen. Jag har lagat de en gång med sådan där klistertejp men de va inget bra. Så ja övergav de och tog tag i nål och tråd. Jr va inte överlycklig att stå still medans ja sydde, hade täcket på han då så kom ja åt bättre. De blev inte skitsnyggt men de funkar och hålen är igensydda. Gick fortare än vad jag trodde så  jag är nöjd!

Tog sedan lite bilder på han i hagen när han busar med Graalen. försökte även laga staketet men de gick inget viadre så vi får ta de till våren så jag fick flyttat han till en annan hage.

Sedan åkte jag ner till torget och köpte en present till johannes som jag sedan var på kalas hos under kvällen. Som ni märker har ja inte hunnit blogga något över huvud taget.

i morgon är tanken att de ska fotograferas! Jiha!! Jag lovar mängd med bilder - ska bara kolla så att tessan fortfarande är på min idée!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback