Dag 8 - Ett Ögonblick!

Det finns många att välja på men försöker även avgrensa till hästrelaterade ögonblick då de är en hästblogg, Även om ja avgränsar så finns de fortfarande tonvis med dem. Både glada och ledsamma. Men jag måste säga att jag har två stycken sådana där goa favvoriter (har kommit en till) och ja kan helt enkelt inte bestämma mig så ni får alla tre, hoppas att det är okej!

Nr 1.
Jag hade ägt Aliss i ca 3 månader och pga diverse sadelstrul och liknande så hade vi inte ridit mkt. De va på hösten/ vintern och hela stallgänget som då bestod av 7 personer beslöt oss för att ta en ridtur tillsammans. Jag och lotta red sist och vi började traska bort mot hallerna. Helt plötsligt så roppar täten att det är trav och jag kände att shit ja har juh inte travat på henne någon gg innan! Sa till lotta att skriker ja så får hon stanna. De första stegen var en skräckblandad förtsjusnig då ja inte visste vad ja hade att vänta. MEN guuuud va bra de gick! Aliss lyssnade på minsta lilla jag gjorde och de va som at hålla i en sytråd till bettet för hon va mjuk, försiktig och helt underbar! Trampade på bra med bakbena samtidigt som hon inte riktigt vågade tåga på då hon vänta på mina komandon.

Måste jag säga att ja var helt överlycklig när vi red på tillbakavägen! Allt hade gått så fruktansvärt bra!

Nr 2.
Sista tävlingen jag och Aliss hade tillsammans var i Eskilstuna. Själva ritten och Allt kring va helt katastrof. Glömmer dock aldrig den känslan som vi hade på den ökade traven snett igenom! allt bara släppte och de va så fruktansvärt bra att jag hade rysningar i hela kroppen efteråt! Tant hade skött sig ypperligt och även om resten av programmet var katastrof (för de va de!) så va denna ökning något av de bästa hon gjort!

Nr 3.
Va nyligen och red på Benny i padocken, vi travar på som vanligt och rider på upp meddellinjen i trav. Inga konstigheter över huvud taget. Jr faller in i galopp och galoppar några steg, allt var balancerat och lugnt och så frukansvärt underbart! Jag vet att jag var helt överlycklig efteråt och gick och log hela dagen! Även om ja har galopperat så många gånger i mitt liv så va dessa steg så fantastiskt härliga på prinsen!


bild från sista tävlingen

Första "galoppen" ihopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback