mkt att stå i

Ja de har blivit lite ofrivilligt att bloggen har blivit lidande och de gillar jag itne men så är de ibland.

I fredags så började ja köra kl 0900 och slutade 0100. En mkt lång dag. Wille stod som ett ljus där bak och var nog rätt nöjd över sin tillvaro. Han skötte sig på stallplan i borås men hade liiite borttom till hagen när svennis traskade iväg. Den stod sedan och myste vid samma hö hög och bara hade de allmänt gott.

Lördagen åkte jag till jönköping tillsammans med linda och vi kikade runt lite på charlies. JAg kom enbart hem med ett läderbalsam och snoddar. Linda fick köpt sig ett par apsnygga byxor och lite mer småttoch gott. Kvällen spenderades hemma hos fam. rokka med god mat och bra film. Va fruktansvärt trevligt och efterlängtat att bara vara med dem man gillar och slappa.

Idag har ja vart lite mer produktiv. Har gått hela nästan hela dagen och stängslat om och haft mig i ena hage som knas skall gå i om en vecka. De blev lite pilla och ja jag brände mig även på en och annan brännässla! Aj.

Kans har fått öva på att stå ensam i hagen idag och de gjorde han görbra. Stod nog ensam i närmare 5 timmar. han hade kompisar i hagen brevid och så var även ja på plats om de ksulle hända ngt.

Har inte gjort något med honom i dag utan han har fått softa runt lite och bara fått vara. Eftersom han går i en hage med nerbetat gräs (tillfälligt) så måste ja stdfodra honom. Så morgon och kväll så får de rätt så mkt hö men inser att ja får nog även ge middag då knas hängde över staketet (och de finns ingen ström) så ja för att han itne ska lära sig....

I morogn ska de blir lite frisering av honom och ev en liten promenad med han kring stallet tror jag nog. Ska även försöka få med mig kameran och ta några bilder på honm. Vad tror ni om de?

I morgon är de även dax för mig att gå till skolan första dagen så får vi se ska hinna med att fodra på morgonen innan ja ska vara på stora torget kl 8.. puh! men kvällen spenderas med favvoriten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback