Dagens Träning



Onsdag
Ja nu börjar det bli dags att börja ta upp knas träning och utbildning. Jag började att tränsa utomhus idag, kanske inte någon görstor bedrift men för en unghäst så tycker ja nog de. Han va inte ngt vidare bekymrad över det och jag hade tänkt att longera lite idag.

Orkade inte gå bort till padocken så började i platta hagen mend en va så himla blöt så de blev bara kaous så ja gick bort till den första hagen som vi longerat i alla andra gånger. Lite blöt i ena hörnet men annars "bra".

Tog de rätt så soft idag då det var ett tag sedan och han traskade på rätt lungt och fint utan att stressa eller entra iväg för mig. De blev två små stop men de ena va vid utgången som ja öppen och den andra va efter att han snubladetill lite så helt "acceptabla". Arbetade inte alls länge utan nöjde mig när han sprang  på fint runt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback