Mysig ridtur

Japps idag va de Maggan som stod på tur och gud va ja har längtat. Jag och Linda hade bestämt träff ute i skogen då ja ville rida uppe hos oss på BRF så ja började traska genom skogen i de vacka vädret och gud va mysigt de va! Vi mötte upp linda (100m från stallet) och fortsatte sedan med träningspasset i padocken.

Eftersom maggis inte vart riden av mig på ett tag så va de gas broms och MKT lösgjordhet framförallt som stod på schemat. Började som vanligt med mina volter och 8:or för att sedan arbeta med dem i trav. Då de va vääääldigt varmt så blev galoppen mest bara springig så när hon gjorde några bra steg i galoppen nöjde jag mig och fortsatte arbeta i trav. Maggan är en häst man måste ha koll på sina egna ben för annars åker bogarna åt alla hll och hästen ser ut som en krokig spik =) så de va mkt arbete för mig med.

Efter ridpasset så va både ryttare och häst äldigt blöta så jag och linda skrittade av i skogen bort mot kakas (maggans stall).


En glad skit på en rund ponny =)

Mysig stig

Bästa Linda H och Svennis


Kommentarer
ida med indy :D säger:

är maggan ponny? isf är du väldigt liten carolina xD för jag tycker maggan ser ut som en stor häst på 158 kansk e:D?

2011-04-19 | 15:55:10
Bloggadress: http://idaevelinaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback