Skära... lr?!

Just nu så står jag i ett dilemma, ska ja skära han eller inte. Har fått en helt okej stallplats här i borås som jag tror jag kan trivas bra på. Hittade självklart mitt drömstall typ men dem hade kö i ett år framöver så där kan ja inte stalla upp. Skall dock kolla om ja kan ställa mig i kö =).

De stall som jag kikadt på har alla sakt nej till hingst, vilket gör att jag då måste skära prinsen. Innan va ja rätt övertgad att ja ville behålla honom men viste om svårigheterna i att få stallplats och dylikt. Nu vet jag att det är helt omöjligt att få det om han är hingst så tyvärr måste jag skära han.

Fördelen som Hingst - han blir fin i muskler och päls, blir naturlig muskelbildning på ett helt annat sätt och jag kan få avkommot på honom om jag skulle vilja (blir dock inte godkänd men ändå.

Nackdelar som Hingst - svårt att få stallplats, måste planera mer hur man har hagar och liknande då de ej ska vara ston och hela det där. Han springer även och vaktar sina ston som är en bra bit bort vilket för att han blir stressad och går ner i vikt.

Ja egentligen så låter alla dessa argument för att skära han. Vilket jag även kommer göra men då kommer de dröja ytterligare 1 månad innan jag kan flytta han så då blir de till att angagera goda vänner och rida på helgerna. GAH! 

Ringde åby i dag i vart fall och hörde med dem och de låter som de tar vääl han om de och vill söva. Ska även ringa hippovet i morgon för att höra med dem samt distriktet.


Bonusbild


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback