Fredag = lååång dag

på torsdag kväll så åkte jag och hämta upp min fina tessan. Vi åkte sedan och boka transport till Jr. Sedan ägnade vi hela kvällen åt att tjöta och att titta på filmen taken.

Fredag morgon gick vi upp tidigt flr att åka till stallet och donade med allt. Började lasta jr kl 9 men han började min sin unhästtrots så de tog sin lilla stund. Tyvär så började det sedan även ösregna så resan va inte så smidig som ja hoppats på. Prins sparkade lite men för överigt så gick det super bra.

Framme i stallet så packa vi ut allt och kom överens om att ja skulle rida evita och tessan red benny. Jag hade helt glömt bort hur skoj och roligt det var att rida! Gjorde inte direkt något avancerat, lite lösgrande och hitta tillbaka till alla knappar. Tror nog att ja såde dem tillsammans med aliss =).

Tessan red sedan Jr och det gick super, lite unghästtrots där med då han ibland studsade eller kicka emot sänkeln. Vi nöjde oss med denna tränigen idag och pejla läget.

Vi tjötade en himla massa i stallet med, pysslade lite med städning och liknande. Jag tror nog att Lindas stall är de roligaste och enklaste stallet att sopa. Jag vet inte varför men ja tycker det är rätt så roligt att sopa om man har rätt kvarst.

Va i stallet länge som sakt så när ja körde hem rara tessan så kom vi fram i att vi varit i hästmiljö i 11 timmar idag. SKOJ!

Idag får vi se vad dagen har att erbjuda. Hoppas på att få tagit uppställningsbilder på honom i vart fall så har man lite koll på hur han har ändrats och liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback